Superid, vesternid ja staarid
Tasuta transpordist jääb veel puudu 30 €!
Ei ole õige filmižanreid juba ette jagada kommerts- ja kunstilisteks. Nii nagu ilukirjanduses, nii ka filmikunstis ei määra mitte žanr, vaid ikkagi sisu ja väljendusvahendid teose kuulumise kunsti või kommertsi valdkonda. Miks aga teatavad žanrid on pälvinud ärimeestest kineastide erilise poolehoiu? Seda probleemi asume lahkama, ja siit ka käesoleva väikese filmiraamatu pealkiri.
Illustreeritud rohke pildimaterjaliga.
PS! Konkreetse raamatu seisukord on kirjas parameetrite all.
Raamatu pilt võib olla illustratiivne (ei pruugi olla täpselt sama eksemplar).
Raamatute seisukordade kirjeldus
.
Autor:
Hillar Palamets
Laoseis:
1
Tarneaeg:
3-5 päeva
3,00 €
Parameetrid
Raamatu seisukord | hea |
Autor | Hillar Palamets |
Ilmumisaasta | 1972 |
Keel | eesti |
Kirjastus | Eesti Raamat |
Köide | pehmekaaneline |
Lehekülgi | 104 |
Sari | Väike filmiraamat |
Sarnased tooted
Viini klassikaline koolkond
Autor:
Johannes Jürisson
"Kultuuriülikooli" sarjas ilmunud kahes eelmises raamatus - "Vanast muusikast" ja "Palestrinast Bachini" - on antud lühiülevaade muusikakultuuri arengust selle tekkimisest kuni polüfoonilise stiili kõrgpunktini XVIII sajandi esimesel poolel. Revolutsiooni ideedest kääriva valgustussajandi poolt sünnitatud Viini klassikaline koolkond on uueks etapiks muusikaajaloolises arengus.
Uus ajastu sünnitas uued inimesed, uue mõtteviisi, uued kunstiprintsiibid. Selle epohhi kõige eredamaks muusikaliseks kokkuvõtteks saigi Viini klassikaline koolkond. Käesolev raamat püüab anda ülevaate selle rühmituse kujunemisest, uute žanrite ja vormide arengust, heliloojate individuaalsuse ja loomingu erinevustest, neid ümbritsevast keskkonnast.
Sisukord:
Eessõnaks
Feodaalselt kultuurilt kodanlikule kultuurile
Viini klassikaline koolkond
Christoph Willibald Gluck (1714-1787)
Franz Joseph Haydn (1732-1809)
Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791)
Ludwig van Beethoven (1770-1827)
Lõpetuseks
Kasutatud kirjandus
4,00 €
Vestelgem sümfooniaorkestrist
Autor:
Rait Ivalo
Sajandite vältel on heliloojad loonud arvukalt sümfoonilisi teoseid - sümfooniaid, instrumentaalkontserte, sümfoonilisi lühivorme (avamänge, fantaasiaid, poeeme jne.) ning vokaalsümfoonilisi teoseid - oratooriume, kantaate jne. Neisse teoseisse kätketud ideed ja mõtted, väljendatud ülemaailmselt mõistetavas muusikalises keeles, on vaimustanud nii helilooja kaasaegseid kui ka ulatunud üle aegade.
Viibides sümfooniakontserdil tutvub aga kuulaja ühtlasi seda muusikat esitava kollektiiviga - sümfooniaorkestriga. Seejuures tekib tal rida küsimusi - millal ja kus tekkisid sümfooniaorkestrid, kas nad on alati esinenud niisuguses koosseisus, missugused instrumendid kuuluvad orkestri koosseisu, mis ülesanded on dirigendil ja mitmeid teisi.
Käesolev brošüür püüab neile küsimustele lühidalt vastata.
Sisukord:
Instrumentaalmuusika ajaloost
Pisut teooriat
Keelpillid
Puhkpillid
Vaskpuhkpillid
Löökpillid
Kindla helikõrgusega löökpillid
Ebamäärase kõrgusega löökpillid
Pillirühmade asetus orkestris
Kaasaegsete sümfooniaorkestrite võrdlevad koosseisud
Dirigent
Kasutatud kirjandus
2,00 €
Parema käega
Autor:
Igor Gräzin
Raamatusse on kogutud umbes neljandik autori raadiojuttudest, mis 1990. aasta sügisest 1994. aasta kevadeni läbi "Ameerika Hääle" ja veidi ka "Vaba Euroopa" kuulajani on jõudnud.
5,00 €
Fredmani epistlid ja laulud
Autor:
Carl Michael Bellman
Rootsi kirjanduse au ja uhkus Carl Michael Bellman (1740-1795) on eesti lugejale üpris tundmatu nimi, kuid mitte päris. Bellmani iseloomustab noorukimeelelaad, mis lakkamatult värvi vahetab, millel naer ja nutt on ühtviisi kerged tulema; temas on koos kõik need vastandid, tundelisus ja brutaalsus, aristokraadi loomulik peenus ja elegants ning boheemlase kisk inetu ja räpase poole - elujanu metsik ja palavikuline meloodia, milles raskemeelsuse pausid. Bellmani teoste akadeemilises standardväljaandes on kaksteist köidet, millest suurema osa moodustab nn. juhuluule, on veel lavatekste, vaimulikku luulet, satiirilist proosat, autobiograafia fragment, Bellmani rajatud Bacchuse Ordu tseremoniaalsed "ordukapiitlid" ja muud. Kuid Bellmani maailmakirjanduslik kuulsus rajaneb kahel esimesel köitel - "Fredmani epistlid" (1790, 82 epistlit) ja "Fredmani laulud" (1791, 65 laulu). Mõlemas raamatus moodustavad tekst ja meloodia lahutamatu terviku. Algselt piibliparoodiliselt, Sanct Fredmani elurõõmu evangeeliumina mõeldud, barokse joomalaulu traditsiooni jätkavate epistlite kirjutamist alustas Bellman 1760. aastatel ja jätkas seda kuni nende ilmumiseni, jõudes selle aja jooksul küllalt muutuda laadis ja stiilis, kuid mitte olulisemas - murdumatus elurõõmus ja sügavas inimsuses. Epistlitegelaste prototüüpideks olid Stockholmi kõigile teada värvikad kujud - Veenuse ja Bacchuse teenrid, allakäinud, kuid elurõõmsad viinaninad ja kõrtsimuusikud, Bellmani sule all poolmüütilisteks tegelasteks saanud reaalsed isikud. Viisid võttis Bellman kaasaegse, eeskätt prantsuse populaarmuusika (koomiline ooper, vodevill, prantsuse klassikalised šansooniantoloogiad) ja rahvamuusika, näiteks ehtsa tänavamuusika repertuaarist, ta laenud ulatuvad Händelist Mozartini. 51. epistli aluseks jääb näiteks meloodia, millest hiljem sai "Porilaste marss". Kaasaegsed olid tuttavad enamike meloodiatega. Osa oma viise on Bellman tõenäoliselt kirjutanud ka ise. Mati Sirkel
5,00 €